מרכז קריית ביאליק

לעזוב הכל ולהגיע לאמצע הכיתה! הצצה למרכז בקריית ביאליק

הצצה קטנה אל מרכז ההוויה והלמידה של פרויקט "לאומי אחריי! לבגרות" בקרית ביאליק נותנת לנו הזדמנות להכיר קבוצה בת 18 חניכים שהמשותף לכולם הוא הרצון להצליח בבחינת הבגרות במתמטיקה ולקחת חלק בחוויה של משפחת "אחריי!".
מיקום המרכז: בי"ס אורט קריית ביאליק,
הצוות החינוכי:
אור (רכז)- סטודנט במכללת "אורנים" (23).
סשה (מדריך)- בוגר עמותת "אחריי!" ומתנדב במסגרת שנת שירות (18).
שי (מדריכה)- סטודנטית בטכניון (25).
סווטלנה (מדריכה)- סטודנטית בטכניון (21).
ריטה (מדריכה) - סטודנטית בטכניון (24).
החניכים:
תלמידי אורט קריית ביאליק, גימנסיית קריית מוצקין ואנקורי קריית ביאליק.


הערות נפוצות של החניכים במרכז: "אולי נאריך את ההפסקה ב-5 דקות?", "החומר הזה יהיה בבוחן סוף יום?", "לפני שמתחילים, מישהו רוצה קפה מהחדר מורים?" , "אמרתם שיהיה פרס בסוף המשימה, ממתי עדשים משוקולד זה פרס?"

פעילות מוצלחת: כל חניך רשם על פתק עובדה על עצמו שאף אחד לא ידע קודם והיה צריך לשלוף בתורו פתק של מישהו אחר. המטרה של כל חניך הייתה לגלות למי היה שייך הפתק השלוף. אחרי הפעילות הזו גילינו למי הזדמן להירדם עם שועל בלילה, מי נתקעה בעמוד ברחוב ומי ניחנה בכישרון הזזת שפתיים בצורה ייחודית.

איפה הכי קשה לנו: כשהמילה "טריגונומטריה" נזרקת לאוויר- נוכל למצוא לפחות 10 הבעות מודאגות בכיתה. אם היינו יכולים להגדיר אויב משותף לכולם, הטריגונומטריה הייתה יכול להיות אופציה ממש טובה.

מתי אנחנו הכי נהנים: לקראת סוף היום, כשתרגלנו הרבה בכיתה, מגיע המשפט שמפזר אנרגיה חדשה באוויר: "לעזוב הכול ולהגיע לאמצע הכיתה- פעילות חברתית!".
שאיפות לעתיד: לא לוותר גם כשקשה, לנסות בכל הכוח בכל תרגיל ולדאוג לפינת קפה וכיבוד משלנו מבלי להסתמך על החדר מורים.

ולסיכום: מרכז "לאומי אחריי! לבגרות" בקרית ביאליק שם לעצמו למטרה לקדם את החניכים בקבוצה למטרות אישיות ומקצועיות שהחניכים בוחרים לקחת על עצמם. דרך עבודה קשה, מסירות והתמדה החניכים מגלים עד כמה המאמץ משתלם. המרכז שלנו אינו נמדד רק בציוני מבחן אלא גם ברעיון החינוכי- שם הצוות נותן דגש על מעורבות, מנהיגות ואחריות אישית. במרכז שלנו 'למידה' היא איננה מילה גסה ו'רצון להצליח' הוא כבר לא רק השאיפה אלא המציאות החדשה של כולנו.