הקוד החינוכי

עקרונות מנחים לעבודה חינוכית ב"אחריי!"

  • " לא דגים ולא חכות" - היתרון המבדיל את "אחריי!" מתנועות חברתיות אחרות הוא בעבודה הקשה והמאמץ שאנו דורשים מבני הנוער כדי שיצליחו בעצמם. אנו איננו מחלקים דגים וגם איננו מחלקים חכות. אנו מלמדים את החניכות והחניכים לדוג.
  • "חוויית הצלחה" הכלי המרכזי המכוון את החניך להאמין בעצמו וביכולותיו.
  • "מודל לחיקוי" המדריך הינו דמות שעברה מסלול משמעותי בחייה ומהווה דוגמא אישית ומודל לחיקוי לחניכיו. המדריך מגיע עד בני הנוער, בשכונה שלהם ואף בביתם ומוביל אותם, עקב בצד אגודל, אל מיצוי הפוטנציאל שלהם. 
  • "הטרוגניות" שילוב בני נוער מרקע שונה מהווה אתגר לכלל החניכים בקבוצה. קבוצות הטרוגניות שמות ללעג את האפליה וההדרה כלפי קבוצות אוכלוסייה ומדמות טוב יותר את המסגרות בהן יתקלו הנערים בעתיד.
  • "תהליכיות" קושי בסולם עולה עם רף פתיחה המתאים לכולם ומדרגיות בתהליך, כולל תהליך צמיחה אישי וליווי של כל אחד ואחת.
  • "קשר למקום ואחריות סביבתית" נטילת אחריות על הקהילה, החברה, המדינה.
  • "תחליף" - את מקומם של השעמום, השוטטות ועבריינות הנוער מחליפים התכנים העיוניים והמעשיים של הפרויקטים המשמשים פלטפורמה נוחה לעבודה חינוכית.
  • "אתה לא לבד"- תנועת "אחריי!" מהווה מסגרת תומכת משפחתית של בני הנוער והמשפחה על מנת שלא ירגישו כי הם ניצבים לבד מול המדינה, מול עתידם.
  • "ייצוגיות וממלכתיות" - "אחריי!" תהיה גשר המייצג עבור בני הנוער את העולם שבחוץ (בי"ס, צבא וכו' ).
  • "פשטות וצניעות" הסתפקות במועט.